Vandaag en Morgen

woensdag, september 06, 2006

C'est parti!

Het schooljaar is vertrokken en het gaat er een leuk worden. De mensen die mij kennen weten dat ik vorig jaar andere taal sprak rond deze tijd.
Het nieuwe leuke lokaal, de leuke groep kinderen maken het echt plezierig. ADHD olé olé

1 september had ik 's avonds het lumineuze idee om voor 11 man te koken. Een eigen creatie die gesmaakt werd, maar de vermoeidheid van 1 dagje lesgeven zat zo hard in de benen en het hoofd dat ik eigenlijk niet veel plezier heb beleefd. Beetje staren en hier en daar ongeconcentreerd meevolgen van gesprekken. Maar dat was mijn eigen domme fout.

Die avond werd nog maar eens bewezen dat men andere mensen niet moet lastig vallen met eigen vakantiefimpjes. Tenzij je een kleine Chinees bent die wederom op zijn gezicht gaat, of je aangevallen wordt door een stier, van de ladder stuikt, iets in je kruis krijgt,de huwelijkstaart lat vallen,... Die filmpjes duren ook maar een halve minuut en geen 2 uur.
Laat films over aan mensen die weten hoe ze dat moeten doen.

Gisteren nog eens heel hard genoten van de geweldige film: Stricly Ballroom. Een film over ballroom dancing met kilo's pluimen , glitters, zonnebankgebruinde eeuwige glimlachjes,... Zo derover dat het terug goed is. Altijd te leen bij mij, een echte aanrader.

Vrijdag gaan we richting Luik, om de bende van Arcipelago nog eens terug te zien. Ben wel benieuwd eigenlijk om de bende acrobaten uit Kenia terug te zien. Ondertussen is het al 2 jaar geleden dat ik 14 onvergetelijke dagen in het circus heb meegemaakt. Maar in mijn klas hangen ze nog steeds aan de muur. ZOu het enkel voor de acrobaten zijn dat ik er naar uitkijk?

Ik ga eens verder toetskes verbeteren (jaja, Meester Jan gaf al een toets op dag 3).

Tot snel op een dansgelegenheid!

4 Comments:

Blogger Stoffel said...

haha die filmpjes hadden wel iets hoor - een soort absurd-surrealistische humor-kunstvorm :-)

strictly ballroom is super! Baz Luhrmann is de beste regisseur ooit!

toets op dag 3, arme kindjes... :-s

12:11 p.m.  
Blogger Miss K said...

Volledig mee akkoord! Het eten was lekker, de film was grappig (opdrachten gelukt!),...over de moppenronde achteraf nog maar te zwijgen! Nog steeds buikpijn van het lachen. Ook de 'desserten-stoelendans' is zeker voor herhaling vatbaar.

Strictly ballroom - zaaaalige film, misschien toch nog eens een filmavondje organiseren? :-)

3:21 p.m.  
Blogger Stoffel said...

en hoe was arcipelago?

4:51 p.m.  
Blogger Stoffel said...

komaan jan, hup, een nieuwe blog! iets over de bloemenparade?

3:57 p.m.  

Een reactie posten

<< Home